Meest gestelde vragen

Home Support Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Veel voorkomende vragen over websites, webhosting, domeinnamen, e-mail en administratie

Meest gestelde vragen en antwoorden

Op deze pagina hebben we een aantal veelgestelde vragen en antwoorden over webhosting uitgeschreven.

Wil je meer weten of kun jij je vraag niet vinden? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of bel naar: 020 – 8 950 450

Meest gestelde vragen en antwoorden

Heb je een vraag? Wellicht tref je deze hier

E-mail

Een mailbox kun je vergelijken met een postbus. Het is een ruimte op de server waarop e-mailberichten worden bewaard. Je haalt deze berichten op met een e-mailprogramma of je leest de e-mails online via Webmail.

Voor het inloggen op de mailbox heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig.

Wanneer je een webhostingpakket bij Digifresh afneemt, kun je je e-mail via de Webmail lezen. Daarnaast kun je je e-mail instellen in een e-mailprogramma zoals Mac Mail of Outlook.

Hieronder vind je de e-mailinstellingen om e-mail te kunnen ontvangen en versturen via een e-mailprogramma.

Instellingen inkomende e-mail

Inkomende e-mail (IMAP)

Server: mail.jouwdomeinnaam.nl
Poort: 993
SSL: ingeschakeld
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam dat je hebt ontvangen
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt ontvangen

Instellingen uitgaande e-mail

Uitgaande e-mailadres (SMTP)

Server: mail.jouwdomeinnaam.nl
Poort: 465
SSL: ingeschakeld
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam dat je hebt ontvangen
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt ontvangen

Microsoft Outlook is een van de meest gebruikte e-mailprogramma’s. Op deze pagina leggen wij uit hoe je Outlook 2016 of Outlook 2019 instelt om jouw e-mail bij Digifresh op te halen.

Account toevoegen

– Open Outlook 2016 of Outlook 2019
– Klik in het menu op ‘Bestand’
– Kies voor ‘Account toevoegen’
– Vul je e-mailadres in
– Klik op ‘Geavanceerde opties’
– Vink de optie ‘Ik wil mijn account handmatig instellen’ aan
– Klik op ‘Verbinding maken’
– Instellingen selecteren
– Selecteer ‘IMAP’ als accounttype

Vul bij de inkomende e-mail het volgende in:

– Server: mail.jouwdomeinnaam.nl
– Poort: 993
– Kies de versleutelingsmethode ‘SSL/TLS’
– Laat ‘Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen’ uitgevinkt staan

Vul bij de uitgaande e-mail het volgende in:

– Server: mail.jouwdomeinnaam.nl
– Poort: 465
– Kies de versleutelingsmethode ‘SSL/TLS’
– Laat ‘Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen’ uitgevinkt staan
– Klik op ‘Volgende’
– Vul het wachtwoord van het account in
– Klik op ‘Verbinding maken’
– Klik op ‘OK’

Je e-mailadres is nu ingesteld in Outlook 2016 of Outlook 2019.

Op deze pagina leggen wij uit hoe je jouw iPhone of iPad instelt om je e-mail bij Digifresh op te halen. In dit voorbeeld gebruiken wij de iPhone als uitgangspunt, maar dezelfde schermen zijn van toepassing bij het instellen van je iPad.

Handmatige configuratie

– Selecteer de instellingen op jouw iPhone of iPad
– Kies voor ‘Wachtwoorden en accounts’

Let op: Maak je gebruik van iOS 9 of lager? Kies dan voor ‘Mail, Contacten, Agenda’. Gebruik je iOS 10? Kies dan voor ‘Mail’ en klik vervolgens op ‘Account’

– Kies voor ‘Nieuwe account’
– Kies voor ‘Andere’
– Selecteer ‘Voeg mailaccount toe’
– Accountgegevens

Vul de volgende gegevens in:

– ‘Naam:’ de naam die je wilt gebruiken als afzender
– ‘E-mail:’ je volledige e-mailadres, bijvoorbeeld ‘info@example.com’
– ‘Wachtwoord:’ het e-mailwachtwoord van je e-mailaccount
– ‘Beschrijving:’ naam waaronder het account bekend wordt op jouw iPhone of iPad

– Kies voor ‘Volgende’

Inkomende mailserver

– Kies voor ‘IMAP’
– ‘Gebruikersnaam:’ je volledige e-mailadres
– ‘Wachtwoord:’ je e-mailwachtwoord

Uitgaande mailserver

– Kies voor ‘IMAP’
– Gebruikersnaam:’ je volledige e-mailadres
– ‘Wachtwoord:’ je e-mailwachtwoord

– Kies voor ‘Volgende’

Je e-mailadres is nu ingesteld.

Je kunt vanaf iedere plek jouw webmail gebruiken. Gebruik hiervoor de volgende url:

.

Gebruikersnaam: de gebruikersnaam dat je hebt ontvangen
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt ontvangen

Je kunt vanaf iedere plek jouw webmail gebruiken. Gebruik hiervoor de volgende url:

https://jouwdomeinnaam.nl/roundcube

Gebruikersnaam: de gebruikersnaam dat je hebt ontvangen
Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt ontvangen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen e-mail ontvangt. Wanneer een e-mailbericht niet bij je afgeleverd wordt, ontvangt de verzender altijd een ‘bouncebericht’. Uit dit bouncebericht is op te maken waarom de e-mail niet is afgeleverd in jouw mailbox.

Is de reden onduidelijk? Stuur dan een e-mail naar onze Support. Vergeet niet het bouncebericht mee te sturen. Zonder bouncebericht is het voor ons lastig de oorzaak te achterhalen.

Wanneer je e-mail niet aankomt bij de ontvanger, ontvang je een bouncebericht. Uit dit bouncebericht kun je opmaken waarom de e-mail niet is afgeleverd bij de ontvanger.

Is de reden onduidelijk? Stuur dan een e-mail naar onzee Support. Vergeet niet het bouncebericht mee te sturen. Zonder bouncebericht is het voor ons lastig de oorzaak van het niet afleveren van je bericht te achterhalen.

Als je geen e-mail meer ontvangt en niet meer kan versturen probeer dan eerst te controleren of je onze website www.digifresh.nl kan bereiken.

Als dit niet het geval is is je IP adres waarschijnlijk geblokkeerd. Dit is meestal het gevolg van meerdere keren een foutief wachtwoord invoeren. Als je meerdere keren een foutief wachtwoord hebt ingevoerd wordt je IP adres door onze servers geblokkeerd. Dit is een automatisch proces en voorkomt ongewenste aanvallen van buiten.

Om je IP adres te deblokkeren dien je een e-mail te sturen naar support@digifresh.nl Vermeld daarin jouw IP adres en omschrijving van het probleem.

Je kunt jouw IP adres altijd vinden via de website www.zoekmijnip.nl

E-mails versturen vanaf jouw webhostingpakket is alleen mogelijk met een PHP-e-mailscript waarin het ‘envelope-from’-adres is opgenomen. Door een ‘envelope-from’-adres te vereisen bij het versturen van e-mails vanaf ons platform, wordt de kans verkleind dat kwaadwillenden misbruik maken van het webhostingplatform.

Heb je meer mailboxen nodig? Het aantal mailboxen is afhankelijk van je webhostingpakket. Extra mailboxen kun je aanvragen door een e-mail te sturen naar suport@digifresh.nl

Spam is de naam die wordt gegeven aan e-mail die ongevraagd en in grote hoeveelheden wordt verzonden. Ongevraagd betekent in dit geval dat je niet vooraf aantoonbare en duidelijke toestemming voor het versturen van de mail naar jouw adres hebt gegeven. In grote hoeveelheden geeft aan dat het door jou ontvangen bericht deel uitmaakt van een grotere, identieke verzending.

Met ingang van juli 2009 is het in Nederland officieel verboden om spam te versturen. Hierop wordt toezicht gehouden door de Autoriteit Consument & Markt, vroeger bekend als de OPTA. Bij deze partij kunnen dan ook klachten over spam worden ingediend.

Overigens geldt dit spamverbod voor alle Europese lidstaten.

Domeinnamen

Een domeinregistratie is de registratie van een domeinnaam op jouw naam. Bij een domeinregistratie is DNS-beheer en Wijziging nameservers inbegrepen.

Niet inbegrepen bij een registratie is de serverruimte (webhosting) die nodig is voor websites en e-mail. Hiervoor dien je aanvullende diensten te bestellen.

Met een webhostingpakket plaats je jouw website op onze server en heb je de mogelijkheid om e-mailberichten te verzenden en ontvangen.

De meest voorkomende extensies registreren wij realtime. Je ontvangt binnen 1 werkdag de bevestiging dat de registratie is voltooid.

In de openbare WHOIS-gegevens zijn de contactgegevens van de eigenaar van een domeinnaam opgenomen. Via het WHOIS-systeem kan iedereen deze gegevens opvragen. Zo is de houder van een domeinnaam altijd bereikbaar.

De autorisatiecode van jouw domeinnaam wordt, na opzegging van het contract van jouw domeinnaam, automatisch per e-mail naar je verzonden. Je ontvangt het token of de autorisatiecode binnen 24 uur nadat de opzegging aan jou is bevestigd. Heb je geen autorisatiecode ontvangen? Neem dan contact met ons op

Een verhuizing houdt in dat je je domeinnaam verplaatst van de ene naar een andere provider. Je kunt je domein naar Digifresh toe verhuizen of je domein van Digifresh wegverhuizen.

Je kunt een verhuizing aanvragen via het bestelformulier. In de meeste gevallen hebben we enkel een token of autorisatiecode nodig. Na ontvangst van de gegevens ronden wij je verhuizing af.

Nee, aan een verhuizing zijn geen additionele kosten verbonden. Vanaf het moment dat de domeinnaam succesvol naar Digifresh is verhuisd, gaat je nieuwe contractperiode in. Dit betekent dat je op dat moment een factuur ontvangt voor de registratie van je domeinnaam.

Een domeinnaam is jouw eigen, unieke adres op internet dat bestaat uit een naam en een extensie (bijvoorbeeld .nl, .com, .eu).

Met een domeinnaam kun je:

– je bedrijfsexposure op internet uitbouwen;
– gebruikmaken van e-mail (door middel van een webhostingpakket);
– gebruikmaken van webhosting;
– een koppeling maken naar bestaande websites;
– subdomeinen aanmaken.

Een extensie of domeinextensie is het laatste stuk van een domeinnaam oftewel het Top Level Domein.

De domeinextensie van www.digifresh.nl is .nl. Een extensie kan een afkorting zijn van een onafhankelijk land (nl, be, it) maar ook van een instelling of organisatie zoals bijvoorbeeld .com (commercieel), .org (non-profit) en .biz (commercieel).

De prijzen van een domeinregistratie verschillen per extensie. Bekijk voor meer informatie onze domeinnamen pagina met prijzen van domeinnamen.

Nee, het is niet mogelijk om jouw domeinnaam te wijzigen. Het is wel mogelijk om je bestaande domeinnaam op te zeggen en een nieuwe domeinnaam vast te leggen. Indien er webhosting aan jouw bestaande domeinnaam is gekoppeld, gaat deze niet automatisch mee naar de nieuwe domeinnaam.

SIDN staat voor Stichting Internet Domeinregistratie Nederland en is verantwoordelijk voor de uitgifte van .nl domeinnamen.

Domeinnaam registreren? Digifresh

Ben je echt op zoek naar iets nieuws en creatief? Wij willen je graag van dienst zijn!

Meer informatie?

Bel 020 – 8 950 450 of kies voor direct online contact.

Klanten kiezen voor Digifresh